Thursday, October 7, 2010

salam...

mmm...nak bloggin' pon da xde mood..a couple of week...t'sangat la bz..ngn assignmt,test,presentation..n for sure my daily hard life..idop x slalunye indah..kadand ok kadang x..time ok..ok la..time x??haaa......sume owg pon penah idop susah..lagi2 bile kite berkomitmen ngan owg len..owg jauh..owg dekat..sume mesti ade probs..aku..aku??

mestila ade..ngn kwn2..ngn owg tsyg...hmmm...


kwn2..aku saje je nk share kat cni..tiade kaitan antare yg idop or da xde..

kdg2 kan..ak xphm..ngn dunia aku sdiri..xpaham ngn owg skeliling aku..tp bile pikir2 balek..ak kene belajar adapt ngn diowg..make them understand kite..haaa..cmtu r..kurg lbey nye...

drastically change..is hard to face kan..tp..lau kite pandai maen..adapt..xde masalah..sumtink will change if kite stressed on it..kompem xde problem..but beware..kadang tu..yg brubah nye xlame..untok kebaikan..biarla lame..tp untok yg burok tu..biorle sekejap...cam aku gak..ak xcakap aku ni baek sangat..kite ni sume insan biase..ade silap salah..burok baek..sume atas nafsu n akal kite..lau kite pandai kawal..baekla die..lau x..mm...xtw pe nak kate la kan..


salah???..sume owg penah wat salah...apela sgt lau kite cube untok memaafkan owg len..sedangkan Nabi Muhammad pon boley maafkan owg yg buat salah besar..kite???dndam??xpayah dendam..xelok..wat cepat tue je..lagipon pe gune dendam??dapat 1st prize ke?dpt banglo?xde kan...so..amek la yg jernih..buang yg keruh tu..kite sesame manusia..xelok menjauhkan lagi jurang silaturrahim ni..berdose..kasih syg..tolak ansur..hormat m'hormati..sume tu lagi penting...bak kate nenek aku.."kalu xdop kasih sayey,tolok ansor..punoh ranoh la rumohtanggo..."..begitula kirenye kate2 dy...owg yg da byk mkn garam lam idop..lau xcye..korg g tye sape2 je..sume ckp gtu..tp lau ade yg kte bukan tu..xtwla plop..maybe diowg ade opinion diowg sendiri kot..


CINTA..

huh..cinta??aku??xpayahla cite kat cni...da boring..huhu

kalo korang nk tau..

cinta ni 1 bende yg xle dilihat ngan mate kasar..

cinta tu bersifat ikhlas,tulus,suci..yg sume org boley rase tp xle tengok..

cinta ni bkn je untok BF..tp untuk DIA..Allah SWT..kekasihNYA..nabi Muhammad..

ibu bapa..serta seluruh makhluk ciptaan NYA..

tanpa cinta..siapalah kita..

No comments: